12 жовтня 2022 року - участь у вебінарі "Гейміфікація контенту на уроці"
Ігрове навчання, що з’явилось у 2008, досі підкорює світ. Вчителі, управлінці, фінансисти, та навіть лікарі впроваджують у роботу елементи гейміфікації. Що таке гейміфікація, чому кількість її прихильників зростає і як впровадити її у викладання?
ЩО ТАКЕ ГЕЙМІФІКАЦІЯ?
Гейміфікація – це застосування принципів гри в неігровому середовищі. Від інших ігрових форматів відрізняється фокусом на досягненні конкретної цілі, а не на власне грі.
Чому гейміфіковане навчання люблять і діти, і дорослі? Бо природний потяг до гри та дух змагання допомагає урізноманітнити та полегшити вивчення складних предметів чи тем. У 2016 році 79% опитаних працівників та студентів зазначили, що використання гейміфікації в їхньому професійному чи навчальному середовищі покращило б показники їхньої роботи.
Ігрове навчання також широко використовується й у школі. На гейміфікованих уроках учні-гравці здобувають не оцінки, а бали досвіду, значки, просуваються в загальному рейтингу тощо. Це заохочує їх до подальших звершень.
Підвищує цікавість та прискорює опанування теми. Коли ми навчаємось граючи, то максимально занурюємося у процес. Гейміфікація на уроках англійської мови полегшує опанування складних тем, адже нова інформація сприймається легше, коли ми практикуємось та відтворюємо знання в парі чи групі, аніж коли читаємо чи слухаємо лекції на самоті;
Забезпечує миттєвий зворотний зв'язок. Учні одразу розуміють, чи потребує тема повторного вивчення, чи є вже достатньо засвоєною;
Сприяє соціалізації. Завдяки парним чи груповим ігровим форматам, учні, що мають складнощі із налагодженням соціальних зв’язків, легше адаптуються в колективі. Колективні гейміфіковані формати сприяють співпраці, а не конкуренції, а це також покращує колективний дух;
Заміняє застарілі системи оцінювання. Наприклад, в Університеті Індіани викладач вирішив відмовитися від стандартного оцінювання. Натомість він почав використовувати власну систему «балів досвіду». Тепер його учні не отримують «хороші» чи «погані» оцінки, а набирають бали за збагачення свого досвіду. Вони, так само як й інші учні, беруть участь у квестах і вікторинах чи розробляють проєкти, проте їхньою фінальною оцінкою стає кількість накопичених «балів досвіду». Оскільки протягом курсу неможливо отримати погану оцінку, кожний виклик приносить студентам радість, а не фрустрацію. Викладач пояснює ефективність свого методу схожістю до принципу роботи відеоігор, що робить систему оцінювання більш зрозумілою та ближчою для молодих людей;
Спрощує та робить цікавішою домашню роботу. Гра може продовжуватися й після дзвоника. У якості домашнього завдання можна запропонувати учням пройти квест або вікторину, заповнити кросворд чи створити власний.
Kahoo – найпопулярніший сервіс для створення вікторин і тестів. Можна генерувати власний контент або використовувати матеріали інших користувачів;
Quizziz – платформа для створення вікторин та флешкарток. Містить додаткову систему бонусів, режим домашнього завдання, а також меми;
Quizlet Live – найкращий застосунок для групової комунікації учнів. Можна грати в командах від 6 осіб.
ГЕЙМІФІКАЦІЯ В НАВЧАННІ
Ігри стимулюють центри задоволення в мозку. 97 % дітей грають у відеоігри. А 70 % вчителів зізнаються, що помітили ріст зацікавленості учнів, відколи застосовують відеоігри в класі. Гейміфікація навчання – ефективний спосіб утримати увагу та підвищити мотивацію.
Найчастіше гейміфікація використовується в точних та природничих науках, як от математика чи хімія. Наприклад, після впровадження математичних ігор у навчальний процес в Університеті Флориди, студенти не лише підвищили успішність, але й переосмислили для себе предмет. А деякі з них навіть зізналися, що побороли фобію математики.
Гейміфікація здатна суттєво полегшити вивчення нового матеріалу. Досвід вчителів переконує у тому, що гейміфіковані формати спрощують запам’ятовування нового матеріалу. Найпростішими способами гейміфікації у виу вивченні матеріалу є флешкартки та вікторини.
Чому гейміфікація навчання є ефективною?
ЯК ПЕРЕТВОРИТИ УРОК НА ГРУ
Для того, щоби розпочати гейміфікацію на уроці необхідно проаналізувати аудиторію: вік та кількість учнів, рівень знань. Потім – визначитися з форматом роботи, а саме – онлайн чи офлайн; парна, групова чи індивідуальна.
Гейміфікація в очному навчанні
Найпростіший спосіб – додати в процес бонусні бали, флешкартки чи вікторини. Або використати систему викладача з Індіани. Для групових взаємодій добре працюють квести.
Гейміфікація в дистанційному навчанні
Багато інструментів гейміфікації для урізноманітнення домашніх завдань, можна використовувати в дистанційному навчанні. Допомогти у цьому можуть застосунки та навчальні сайти. Ось лише деякі з них:
Немає коментарів:
Дописати коментар