З 02. 11. - 26.11.2021 р. Участь у проєкті “EU4Skills: кращі навички для сучасної України”
Заняття 7. Цифрові інструменти для формувального оцінювання.
Ознайомлювались з техніками формувального оцінювання та техніками зворотнього зв’язку.
Техніка зворотнього звязку Бутерброд
Техніки формувального оцінювання:
3-2-1 зворотній відлік.
Учні мають зазначити письмово або усно:
- 3 речі, які вони не знали до цього;
- 2 речі, які їх здивували під час роботи над темою;
- 1 приклад того, як вони готові застосувати отриманні знання на практиці.
Валіза-м’ясорубка-кошик.
На дошці прикріплені зображення валізи, м’ясорубки та кошика для сміття. Наприкінці уроку/вивчення теми діти пишуть на постітах, що
було найкориснішим і що вони візьмуть з собою (прикріплюють до зображення валізи),
було цікаво, але вони ще не знають, як використати це (прикріплюють до м’ясорубки),
не сподобалось / здалось зайвим / незрозумілим (прикріплюють до кошика).
Дві зірки й побажання.
Застосовується
для взаємооцінювання творчих робіт учнів, творів, есе. Учитель пропонує
перевірити роботу однокласника/однокласниці. Коли учні коментують роботи один
одного, вони не виставляють оцінки, а вказують на два позитивні моменти – «дві
зірки» – і на один момент, який потребує доопрацювання – «побажання»
Кольорові
картки (Світлофор).
У кожного учня є картки трьох кольорів світлофора. Учитель просить учнів показувати карткою відповідного кольору рівень розуміння матеріалу:
Червоний
(я повністю загубився)
Жовтий
(повільніше, я трохи заплутався)
Зелений
(мені все зрозуміло!)
Після
сигналу учитель з’ясовує: що зрозуміли діти? Що не зрозуміли?
Зелені /
Червоні диски.
Учитель ставить запитання, на яке учні відповідають, демонструючи відповідний диск(картку): зелений, якщо знають відповідь, червоний – якщо потребують допомоги. Таким чином вони самостійно оцінюють свою компетентність. Учитель може повернутися до того матеріалу, що викликав труднощі, або надати диференційовану допомогу тим, хто потребує.
Аналіз силового поля
Крок 1:
для проведення аналізу силового поля кожен учень отримує аркуш у форматі A4 із
двома попередньо роздрукованими колонками: одна колонка з позиціями – «за»,
інша – «проти»
Крок 2:
учні індивідуально заповнюють аркуш
Крок 3: у
рамках спільної дискусії окремі
висловлювання «за» та «проти» записують на дошці.
Крок 4: у
рамках спільної дискусії роблять висновки для подальшої роботи.
Шість
капелюхів
Кожен учасник або група учасників у процесі
обговорення проблеми «одягає» капелюх певного кольору і мислить так, як
«вимагає» колір одягнутого капелюшка.
Білий
капелюх: інформація
Детальна і
необхідна інформація. Тільки факти. Яка ще необхідна інформація?
Використовується для того, щоб спрямувати увагу на інформацію.
Жовтий капелюх: логічний позитив
Дослідження можливих успіхів і позитивних
сторін. Переваги. Чому це спрацює?
Чорний капелюх: критика
Застерігає
і змушує думати критично. Що може статися поганого або що піде не так?
Червоний капелюх: почуття та інтуїція
Які почуття в мене виникають? У режимі
червоного капелюха в учасників (якщо це колективне обговорення) є можливість
висловити свої почуття та інтуїтивні здогади щодо питання, яке обговорюється, не вдаючись у
пояснення про те, чому це так, хто винен і що робити далі.
Зелений
капелюх: креативність
Зосередження
на творчості, альтернативних рішеннях, нові можливості та ідеї. Це можливість
висловити нові поняття та концепції.
Синій капелюх: висновки
Синій капелюх використовують в кінці обговорення, щоб узагальнити досягнуте і поставити нову мету.
Немає коментарів:
Дописати коментар